Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Νέα διόδια στο Κλειδί Ημαθίας

Της Μαρίας Καραούλη

Ακάθεκτη η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος ΑΕ προχωρά στη λειτουργία νέου σταθμού διοδίων, στο Κλειδί Ημαθίας, το επόμενο τετράμηνο, παρά τις αντιδράσεις των πολιτών με τις συχνές και πολυπληθείς κινητοποιήσεις, που κορυφώθηκαν την προηγούμενη Κυριακή.
Αμετακίνητη είναι και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς η είδηση για τα νέα διόδια προέκυψε διά στόματος του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος συγχρόνως ανακοίνωσε και τη λειτουργία τεσσάρων ακόμη σταθμών στην Εγνατία οδό.
Όταν θα λειτουργήσει ο σταθμός στο Κλειδί, τότε σε μια απόσταση 20 χιλιομέτρων θα υπάρχουν τρεις σταθμοί διοδίων, στα Μάλγαρα, στο Κλειδί και στο Αιγίνιο (αν λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο).
Επιπλέον ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάθεση της κατασκευής πέντε προσωρινών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, ωσότου δηλαδή τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Όπως υπολογίζει το υπουργείο, αυτό θα γίνει εφικτό εντός του 2012.
Οι πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα κατασκευαστούν τρεις δυτικά της Θεσσαλονίκης, στα Τύργια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Τρικάλων και στο Κλειδί Ημαθίας, και δύο ανατολικά, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ίασμο Κομοτηνής. Υπολογίζεται ότι, αν δεν υπάρξουν εμπλοκές στους διαγωνισμούς, οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι τον Απρίλιο. Ήδη λειτουργούν δύο σταθμοί, ένας στα Μάλγαρα, που εντάχθηκε στο δίκτυο της Εγνατίας οδού, και ένας στον Πολύμυλο Κοζάνης, στους οποίους το κόστος διέλευσης ανέρχεται στα 2,80 ευρώ για τα ΙΧ αυτοκίνητα.

Συσκέπτονται και ανασυγκροτούνται
Οι οργανώσεις πολιτών κατά των διοδίων θα συνεδριάσουν αύριο Σάββατο στη Λαμία, προκειμένου να συντονίσουν τις προσεχείς ενέργειές τους, μετά και τη μεγάλη πανελλαδική κινητοποίηση της περασμένης Κυριακής.
“Το κίνημα κατά των διοδίων που ξεκίνησαν δειλά λίγοι πολίτες της Πιερίας γιγαντώνεται”, δήλωσε στη “Μ” ο εκπρόσωπος των φορέων του νομού Γιώργος Κυτίδης, ο οποίος θα παραβρεθεί αύριο στην πανελλαδική σύσκεψη. “Προσπάθησαν τόσο η εταιρεία όσο και το κράτος να μας τρομοκρατήσουν με τις κλήσεις για παράβαση του ΚΟΚ. Ας μας στείλουν όσες κλήσεις θέλουν. Εμείς θα πάμε στα δικαστήρια και θα αποδείξουμε ότι αυτό που γίνεται στους ελληνικούς δρόμους είναι παράνομο, καθώς σε καμιά χώρα της ΕΕ δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο”.
Κατά τον κ. Κυτίδη, αλλά και σύμφωνα με όσους μετέχουν στο κίνημα, “ο τρόπος πληρωμής των σημερινών διοδίων πρέπει να καταργηθεί και να προσαρμοστεί με τη χιλιομετρική χρέωση, όπως προβλέπει και η σύμβαση που υπέγραψε η εταιρεία με το δημόσιο. Σε αυτή την περίπτωση η χρέωση ανέρχεται σήμερα περίπου στα 4 λεπτά με ΦΠΑ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Δηλαδή με τα υφιστάμενα διόδια ο οδηγός θα πρέπει να πληρώνει για την απόσταση Μαλιακός - Κλειδί περίπου 8 ευρώ. Σήμερα πληρώνει περίπου 40 ευρώ...”
Ο κ. Κυτίδης θα καταθέσει στη σύσκεψη την πρόταση, που ήδη προχωρά στον νομό, για τη διενέργεια δημοψηφίσματος σε όσες περιοχές θίγονται περισσότερο. “Με τον νόμο του Καλλικράτη προβλέπεται η διεξαγωγή παρόμοιων δημοψηφισμάτων από τους δήμους. Γι’ αυτό θα καλέσουμε και τους δημάρχους Θεσσαλονίκης και Αθήνας να υποστηρίξουν την πρωτοβουλία μας”, συμπλήρωσε ο κ. Κυτίδης.

Πηγή: Μακεδονία της Θεσσαλονίκης http://www.makthes.gr/news/reportage/67805/

Δεν υπάρχουν σχόλια: