Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Τα οδικά τέλη να ευθυγραμμισθούν με το πραγματικό κόστος που προκαλεί η χρήση των αυτοκινήτων

Ο Ευρωβουλευτής
κ. Παπαστάμκος
Η Κομισιόν, απαντώντας σε γραπτή ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητή κ. Γιώργου Παπαστάμκου, θεωρεί ότι είναι προτιμότερο τα οδικά τέλη να ευθυγραμμισθούν με το πραγματικό κόστος που προκαλεί η χρήση του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων των αρνητικών εξωγενών περιβαλλοντικών συνεπειών, των ατυχημάτων και της κατασκευής, συντήρησης και αναβάθμισης των υποδομών. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και σύμφωνα με την αρχή της επικουρικότητας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να ανακοινώσει, το πρώτο τρίμηνο του 2011 στην επικείμενη Λευκή Βίβλο, την εξαγγελία προτάσεων προς την κατεύθυνση αυτή.Κατά την Κομισιόν, μολονότι το μέγεθος του κινητήρα μπορεί να συνδέεται με την ενεργειακή κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, φαίνεται ότι η παράμετρος αυτή είναι λιγότερο σημαντική από τα άλλα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των οχημάτων. Ενόψει των ανωτέρω, όταν χαράσσεται η βέλτιστη πολιτική επιβολής τελών, χρειάζεται να λαμβάνονται υπόψη άλλες παράμετροι, όπως για παράδειγμα οι εκπεμπόμενες ποσότητες αερίων θερμοκηπίου και άλλων ρύπων ανά διανυόμενο χλμ., ή ο θόρυβος που παράγεται από το όχημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: