Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011

ΙΡΙΔΑ: Κέντρο εξυπηρέτησης για εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα

Εγκαινιάσθηκε από την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Τ. Κατσέλη, το πρώτο κέντρο εξυπηρέτησης κοινού για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης – την «ΙΡΙΔΑ», σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Υπουργείου Εργασίας, επί της οδού Πειραιώς 40.
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κατά τη διάρκεια της ομιλίας της υπογράμμισε ότι, στόχος μας είναι να καλύψουμε σταδιακά όλες τις ανάγκες του πολίτη για ενημέρωση και υποστήριξη. Η πληροφορία, η ενημέρωση, η στήριξη είναι βασικά κοινωνικά δικαιώματα. Με απλά λόγια, θέλουμε να δημιουργήσουμε σημεία παροχής ενημέρωσης μίας στάσης, δηλαδή παροχή πληροφοριών για διαφορετικά μεταξύ τους θέματα από ένα σημείο, χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς ουρές, χωρίς χάσιμο χρόνου, με βασικό χαρακτηριστικό την επαγγελματική αντιμετώπιση του πολίτη και το σημαντικότερο από όλα -κατά τη γνώμη μου- παροχή αξιόπιστων πληροφοριών, ανέφερε μεταξύ άλλων η Υπουργός.
Οι πληροφορίες που παρέχονται από την ΙΡΙΔΑ αφορούν τα εξής θέματα:

Πρώτον, εργασιακά ζητήματα
 Αμοιβή Εργασίας
 Χρονικά Όρια Εργασίας
 Προστασία της Μητρότητας στην Εργασία
 Ατομική Σύμβαση Εργασίας
 Ενημέρωση και καθοδήγηση των πολιτών που αντιμετωπίζουν εργατικές διαφορές με εργοδότες.
 Παραπομπή των πολιτών στα αρμόδια καταστήματα ΙΚΑ για την υποβολή καταγγελιών στις περιπτώσεις ανασφάλιστης εργασίας.
Δεύτερον, ζητήματα κοινωνικής ασφάλισης:
Ενημέρωση του ασφαλισμένου για τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου.
 Ενημέρωση και καθοδήγηση των ασφαλισμένων σχετικά με το νέο μέτρο των χρόνων ασφάλισης.
 Οι βασικές έννοιες και τα εργαλεία για τη διαδοχική ασφάλιση.
 Πληροφορίες για την κατοχύρωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Τρίτον, παραπομπή των πολιτών προς τους αρμόδιους φορείς ανάλογα με το θέμα που τους ενδιαφέρει.
Τέταρτον, πληροφορίες που αφορούν μετανάστες σχετικά με το καθεστώς εργασίας.
Πέμπτον, πληροφορίες για ζητήματα του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που υπάγονται στο Υπουργείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: